Mynak.Com

Hoşgeldiniz ( Giriş | Kayıt Ol )

Şuanda Bulunduğunuz Sayfanın Başlığı :

Meyve suyu erkekte gut hastalığı yapıyor - Mynak.Com



Etiketler
Bu içeriğe henüz etiket eklenmemiş
 
Reply to this topicStart new topic
Digg this topic · Save to del.icio.us · Slashdot It · Post to Technorati · Post to Furl · Submit to Reddit · Share on Facebook · Fark It · Googlize This Post · Add to ma.gnolia · Tag to Wink · Add to MyWeb · Add to Netscape
 Meyve suyu erkekte gut hastalığı yapıyor
umutmurat
mesaj 05.02.2008 -01:35
İleti #1


Fanatik Editör - Ç A R Ş I
******

Grup: Editör
İleti: 1,528
Katılım: 04.01.2008
Üye No: 59
Son Ziyaret
Tarih: 09.06.2008
Saat: 00:48:44
Cinsiyet :
Nereden: izmir






Amerikalı ve Kanadalı uzmanlarca yapılan bir araştırmada, şekerli meşrubat, meyve suyu gibi içeceklerin erkeklerde gut hastalığı riskini arttırdığı ortaya çıktı.


Amerikalı ve Kanadalı uzmanlarca yapılan bir araştırmada, şekerli meşrubat, meyve suyu gibi içeceklerin erkeklerde gut hastalığı riskini arttırdığı ortaya çıktı.




Günde iki veya daha fazla ölçü şekerli içecek tüketen erkeklerin, ayda birden az içenlerden yüzde 85 daha fazla gut hastalığına yakalanma riskinin bulunduğunun belirlendiği araştırmanın sonuçları, İngiliz British Medical Journal dergisinde yayınlandı.




ABD'de son yıllarda gut hastalığı vakalarının büyük artış gösterdiğini ve bunun sorumlusunun bir tip şeker olan fruktoz olabileceğini belirten araştırmacılar, gut hastalığına yakalananlara derhal şekerli içecekleri kesmeleri önerisinde bulunuyorlar.




Gut hastalığının belirtilerinin, daha çok bacak eklemlerinde görülen ağrılı, şişkinlikler olduğunu ve buna kandaki ürik asit kristallerinin eklemlere yığılmasının yol açtığını belirten uzmanlar, gut hastalığı vakalarındaki artışla şekerli içeceklerin tüketimindeki artışın birbiriyle uyumlu olduğuna dikkati çektiler.




Araştırmalarında 40 yaş ve üzeri geçmişlerinde hiç gut hastalığına yakalanmamış 46 bin erkeği 12 yıl boyunca inceleyen araştırmacılar, deneklere beslenme şekilleri konusunda düzenli sorular sordular ve bu süre içinde 755 yeni gut vakası tespit ettiler.




Haftada 5 ila 6 bardak şekerli içecek tüketenlerin gut hastalığına yakalanma risklerinin belirgin şekilde yüksek olduğunu gören araştırmacılar, yapay tatlandırıcı kullanılan diyet içeceklerin gut riskini arttırmadığını, ancak meyve suyu ve elma ile portakal gibi fruktoz açısından zengin meyvelerin de yüksek risk gösterdiğini belirlediler.




Doktorlar, gut hastalığı riskini azaltmak için ürik asit açısından zengin kırmızı et ve bira gibi gıdalardan uzak durulmasını öneriyorlar.





AA



Go to the top of the page
 
+Quote Post

Bu Konuyu Paylaşın Bir forumda (BBCode)

Bir sitede (HTML)        

Reply to this topicStart new topic
1 kullanıcı bu başlığı okuyor (1 Misafir ve 0 Gizli Kullanıcı)
0 üye:

 

Collapse

> Similar Topics

    Konu Başlığı Yanıtlar Konuyu Başlatan Okunma Son Faaliyet
No New Posts 0 arapmustafa 215 05.01.2008 -14:06
Son İleti: arapmustafa
No New Posts   0 ucan_kek 61 15.01.2008 -20:52
Son İleti: ucan_kek
No New Posts   0 EfTeLyA 83 22.01.2008 -14:45
Son İleti: EfTeLyA
No New Posts   0 EfTeLyA 125 22.01.2008 -17:03
Son İleti: EfTeLyA
No New Posts   0 NTVMSNBC 39 08.02.2008 -17:17
Son İleti: NTVMSNBC



RSS Basit Görünüm Tarih: 28.08.2008 -20:54
Dünyayı daha iyi yapmayan insan, insan değildir.
Dost Siteler :
iyinet webmaster forumu 2008 seo yarışması resimler
Konu Arşiv Görünümü
2 3 4 5 6 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 97 98 99 100 101 102 103 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 91 92 93 39 40 86 41 106 122 42 43 44 87 45 46 47 105 48 49 50 51 52 53 88 55 56 54 57 58 59 63 60 61 62 64 65 66 80 81 85 104 69 82 83 84 70 71 89 90 94 95 96 68 67 130 131 138 132 134 136 133 135 137 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 121 117 118 119 120 123 124 125 126 127 128 129 72 73 74 75 76 79 77 78